Ήταν το τρίτο (και τελευταίο) παιχνίδι μπαράζ ανάμεσα στις δύο ομάδες. Το πρώτο παιχνίδι είχε διεξαχθεί στην Ελευσίνα (16/06/1968) με τους γηπεδούχους να επικρατούν με 2-1 παρότι ο ΟΦΗ είχε προηγηθεί με τον Πέτρο Bουζουνεράκη.

Ο δεύτερος αγώνας έγινε στο Ηράκλειο (23/06/1968) με την Κρητική ομάδα να κερδίζει με 3-0 (δύο ο Βουζουνεράκης κι ένα ο Δημήτρης Παπαδόπουλος) και η σειρά οδηγήθηκε σε τρίτο (και τελευταίο) παιχνίδι που πραγματοποιήθηκε στα Χανιά τρεις ημέρες αργότερα (26/06/1968).
Ο ΟΦΗ επικράτησε με το ίδιο σκορ (3-0, 26′ Σκανδάλακης, 45′ Λεμονής και 72′ Παπαδόπουλος) και με 2-1 νίκες πήρε το εισιτήριο για τη μεγάλη κατηγορία του Ελληνικού ποδοσφαίρου για πρώτη φορά στην ιστορία του. Όλα αυτά σαν σήμερα πριν από ακριβώς 57 χρόνια.
Η ΠΑΕ ΟΦΗ μας (υπεν)θυμίζει την ιστορική επέτειο με σχετικές αναρτήσεις στις σελίδες του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μαζί με το σχετικό ντοκιμαντέρ που είχε δημιουργήσει υπό τον τίτλο “Μπαράζ 1968 – Η λαοθάλασσα της Κρήτης”…









